Modelová řada Haibike SDuro 2017 s novým systémem Yamaha PW-X bude mít exkluzivní integrovaný displej, navržený k integrované montáži do představce. Nový představec bude k dispozici ve 3 délkách. Integrovaný design působí elegantně a je méně zranitelný.
Pro rok 2017 bude systém Yamaha PW-X eBike o 13% menší než jeho předchůdce. Nejen, že Yamaha zmenšila velikost motorové jednotky, ale také se podařilo za použití lehčích materiálů snížit hmotnost.
Menší motor Yamaha pro rok 2017
Zmenšením tloušťky hnacích ozubených kol Yamaha a také pomocí širší duté osy se váha snížila o 11%, což odpovídá ohromujícím 500 gramům nižší váhy než v roce 2016.
Yamaha spojila u tohoto nového systému vnitřní části s osou v šířce 128 mm a přešla na osu ISIS, čtyčhran zůstává u standardní řady PW.
Yamaha zvýšila celkovou reakci nového PW-X systému pomocí lehčích dílů a také díky většímu počtu zubů. To znamená, že se při jízdě klika zapojí mnohem rychleji. Motor Yamaha 2017 pomáhá rychleji a s daleko vyšším točivým momentem než kdykoliv předtím.
Yamaha vyvinula pro rok 2017 nový displej a ovládací prvky, které umožňují lepší konektivitu a čitelnější údaje o jízdě.
Nový Yamaha 2017 displej je menší a odolnější než předchozí systémy. Lze umístit na speciální představec nebo lze směrem nalevo od představce pomocí příslušného držáku.
Nově použité LED diody u systému PW-X dělají displej čitelnější.
Také pro rok 2017 Yamaha přináší možnost připojení k chytrým telefonům a vznik aplikace, která poskytne více údajů o jízdě. Vývojáři se jistě postarají v této aplikaci o nové a nové vychytávky.
Yamaha přidala u PW-X možnost další nový režim "Extra Power" (EXPW), který dosahuje kroutícího momentu 80Nm.
Nyní je tedy možné využít 5 režimů přípomoci Eco +, Eco, Standard, High a Extra Power.
Kroutící moment je nyní silnější v celém rozsahu a to nejen na horním konci.
Lehčí pohyb a rychlejší reakce dává jezdci více kontroly v náročnějších místech a elektrokolo je díky tomu agilnější s lepší ovladatelností.
Yamaha sleduje své konkurenty zavedením baterie s větší kapacitou 500Wh. Baterie 400Wh bude stále k dispozici. Na kolech je najdete podle specifikace.
Dobrou zprávou pro jezdce na téma současného systému Yamaha je, že větší kapacita baterie neznamená větší velikost, ale vše jinak zůstalo stejné jako u verze 400 Wh. Baterie jsou tedy kompatibilní.
Nyní umožňuje jezdci cestovat dále na jedno nabití, limity nového PX-W systému jsou tedy rozšířeny.
Určitě Vás zajímá, který systém středového pohonu je lepší. Níže se dozvíte, jaké jsou parametry a hlavní rozdíly mezi systémy BOSCH a Yamaha.
Systémy Bosch a Yamaha fungují velmi podobným způsobem - Oba pracují s výkonem motoru 250W. Tak se podívejme, jaké jsou rozdíly. Začneme od začátku.
Bosch je velmi velká nadnárodní společnost, která přináší na trh celou řadu výrobků. Výzkum a vývoj elektropohonů pro jízdní kola před mnoha lety a svůj první systém uvedli na trh v roce 2010. Bosch své pohony neustále vyvíjí a zdokonaluje. Nejnovější systém vyvinutý firmou Bosch nese označení Performance Line a ten budeme srovnávat. Systém Bosch je používán více než 50 předními výrobci jízdních kol v celé Evropě.
Yamaha byla založena v roce 1955 a začala produkovat motocykly pro japonský trh. Dnes vyrábí nejen motocykly, ale vodní skútry a v širokém portfoliu najdete právě i elektropohony. Bylo to v roce 1993, kdy Yamaha vyrobila svůj první elektropohon. Systém Yamaha je v současné době použit u více než 2,7 milionů elektrokol po celém světě. Nejnovější verzi systému Yamaha najdete v Evropě pouze u značky Haibike, který tento systém pojmenoval jako „sDuro“.
Bosch i Yamaha používají 36V Lithium Ion baterii 400Wh. Oba akumulátory byly vyvinuty s využitím nejmodernějších technologií, maximální dojezd a dlouhou životnost. Akumulátory jsou svým vzhledem velmi podobné, včetně rukojeťi v horní části.
Oba akumulátory jsou vybaveny LED indikací pro rychlou kontrolu zbývající kapacity. Obě baterie jsou určeny pro montáž na spodní rámovou trubku, kde je lze zamknout a zajistit tak baterii proti odcizení.
Baterie Bosch se vkládá do spodní části konzole a následným zatlačením horní části, zatímco baterie Yamaha vkládá bokem. Jednou z výhod je to, že baterie mohou být namontovány v menších rámech. Baterie Yamaha má také malý tlumič, díky němuž je jízda v terénu bez nežádoucích zvuků.
Akumulátor
|
Bosch
|
Yamaha
|
Kapacita
|
400Wh / 11 Ah
|
400Wh / 11 Ah
|
Napětí
|
36 V
|
36 V
|
Zabezpečení
|
Zámek
|
Zámek
|
LED indikace
|
5 diody (20%)
|
4 diody (25%)
|
Typ baterie
|
Lithium Ion
|
Lithium Ion
|
Záruka
|
2 roky / 500 nabíjecích cyklů
|
2 roky / 700 nabíjecích cyklů
|
Pracovní teplota
|
-5 až 40 °C
|
-20 až 60 °C
|
Jak můžete vidět baterie Yamaha a Bosch jsou si velmi podobné. Yamaha má o něco větší velikost než Bosch a je také cca o 300 g těžší. Bosch má 5 LED diod, které signalizují kapacitu po 20%, zatímco baterie Yamaha má 4 LED diody po 25%.
|
Dojezd Bosch
|
Dojezd Yamaha
|
Nízká pomoc
|
130 km
|
130 km
|
Střední pomoc
|
80 km
|
85 km
|
Vysoká pomoc
|
60 km
|
70 km
|
Průměrný dojezd
|
90 km
|
95 km
|
Jak můžete vidět dojezdy jsou také velmi podobné, systém Yamaha nabízí o trochu vyšší dojezd na střední pomoc a o 10 km vyšší dojezd na vysoký výkon.
Je také dobré zdůraznit, že baterie Yamaha i Bosch mohou být nabíjeny na kole i mimo kolo.
Obě značky nabízí 2 letou záruku na své systémy. Yamaha nabízí o 200 plných nabíjecích cyklů více než Bosch.
Uživatelské rozhraní a ovládání je na každém systému velmi podobné. Obě jednotky mají podsvícené LCD displeje a používají dálková ovládací tlačítka umístěná na řidítkách, tudíž se nemusíte pouštět rukou řidítek. Oba je možné umístit na řidítka s průměrem 25,4 mm a 31,8 mm.
Displej Yamaha je o něco vyšší a tenčí konstrukce než displej Bosch. Tlačítka na ovladači jsou podobné velikosti.
Vlastní plocha LCD displeje je o něco větší u Yamahy. Obě jednotky jsou snadno ovladatelné a uživatelsky přívětivé. Jednotky jsou přehledné a velmi dobře čitelné.
Displeje se liší tím, že u systému Bosch můžete ovládat funkce i přímo na jednotce samotné. Můžete procházet nastavení, resetovat parametry, rozsvítit a samozřejmě displej zapnout/ vypnout.
Funkce
|
Displej Bosch
|
Displej Yamaha
|
LCD
|
Ano
|
Ano
|
Podsvícení
|
Ano
|
Ano
|
Tlačítka na displeji
|
Ano
|
Ne
|
Ovládání z řidítek
|
Ano
|
Ano
|
Průměr řidítek
|
25.4 / 31.8mm
|
25.4 / 31.8mm
|
Snímatelný
|
Ano
|
Ano
|
Režim chůze
|
Ano
|
Ano
|
Tlačítky dálkového ovladače u systému Bosch můžete procházet funkce zobrazené na displeji nahoru a dolů a také použít funkci „Walk", která Vám pomůže při tlačení kola tím, že kolo rozjede na rychlost 6 km/h. Údaje na displeji Bosch můžete procházet i při sejmutí displeje z kola.
Displej Yamaha nelze obsluhovat při sejmutí z konzole, při kterém se ztlumí podsvícení displeje a promění se v kapesní hodinky. Displej, jelikož nemá žádná tlačítka, lze ovládat pouze na kole. I Yamaha má funkci „Walk", která Vám pomůže při tlačení kola tím, že se kolo rozjede na rychlost chůze.
|
Parametry Bosch
|
Parametry Yamaha
|
Úrovně asistence
|
4
|
3
|
Indikátor baterie
|
5 dílků
|
10 dílků
|
Měřič kadence
|
Ne
|
Ano
|
Hodiny
|
Ano
|
Ano
|
Teploměr
|
Ne
|
Ano
|
Celková ujetá vzdálenost
|
Ano
|
Ano
|
Denní ujetá vzdálenost
|
Ano
|
Ano
|
Čas jízdy
|
Ano
|
Ano
|
Maximální rychlost
|
Ano
|
Ano
|
Průměrná rychlost
|
Ano
|
Ano
|
Ukazatel nejlepšího převodu
|
Ano
|
Ne
|
Volba jazyku
|
Ano
|
Ano
|
Jednotky rychlosti
|
MPH & KM/H
|
MPH & KM/H
|
Bosch i Yamaha nabízejí na svých displejích podobné parametry, jedinými rozdíly jsou, že Yamaha nabízí měřič kadence a teploměr.
Nejnovější aktualizace softwaru Bosch Performance nabízí použití ukazatele (šipky), který ukazuje jaký převod zvolit, aby byla jízda co nejvíce efektivní. Tuto funkci lze zapnout nebo vypnout v menu nastavení.
Bosch i Yamaha používají 250w motory, které jsou integrovány do oblasti šlapacího středu a nabízejí plné využití převodů a přirozený cit pro jezdce.
3 čidla kontrolují kadenci, krouticí moment a rychlost 1000x za sekundu s vytváří velmi citlivou, efektivní a přirozenou jízdu.
Můžete si všimnout, že motory Yamaha a Bosch mají podobné tvary. Jsou také podobné velikosti. Ve skutečnosti je motor Yamaha o něco menší než Bosch. Motor Yamaha je také cca 500 g lehčí než Bosch.
Bosch je má převody uvnitř a venku je jen malé hnací řetězové kolečko. Toto řetězové kolečko se otočí 2,5 krát na každou rotaci kliky, což umožňuje vyšší světlou výšku a zachování standardních převodových poměrů. Je také téměř nemožné řetěz, aby řetěz samovolně spadl.
Motor Yamaha používá běžné kliky. Yamaha vytvořila tento systém, aby byl kompatibilní i s dvojpřevodníkem a přesmykačem, takže můžete mít větší převodový poměr a 2x tolik převodů.
Bosch používá kliky ISIS, zatímco pohon Yamaha používá klasický čtyřhran pro jednopřevodník a kliky ISIS pro dvojpřevodník.
|
Bosch
|
Yamaha
|
Výkon
|
250 W
|
250 W
|
Kroutící moment
|
60Nm
|
70Nm
|
Maximální asistence
|
275%
|
280%
|
Počet převodníků
|
1
|
1 nebo 2
|
Výstup na osvětlení
|
Ano
|
Ano
|
Asistence do rychlosti
|
25 km/h
|
25 km/h
|
Váha motoru
|
4 kg
|
3,5 kg
|
Parametry obou systémů jsou velmi podobná. Systém Yamaha má o něco vyšší kroutící moment, ve skutečnosti bylo naměřeno neuvěřitelných 80Nm!
Systém Yamaha nabízí o něco vyšší kroutící moment a asistence nastupuje dříve než u motoru Bosch, ale výkonová křivka je hladší u systému Bosch. Yamaha nazývá tento okamžitý výkon „nulovou kadencí“, která je hned od startu.
Oba Yamaha a Bosch systémy umožňují integraci světelných výstupů.
Systém Yamaha je kompatibilní se systémem elektronického odpruženého podvozku e:I Shock. Naleznete jej u některých celoodpružených elektrokol Haibike.
Nabíječky Bosch a Yamaha jsou podobné v tom, že mají nízkou dobu dobíjení a jsou určené pro sítě 240V.
Nabíječka Yamaha je delší než nabíječka Bosch, celková velikost Yamaha je o dost větší než Bosch. Nabíječka Yamaha je odolná proti vodě dle stupnice IPX4.
Oba systémy umožňují nabíjení, když je baterie umístěna na kole tak i mimo kolo. Bosch má nabíjecí port na držáku baterie ( když je baterie umístěna na kole) nebo přímo na baterii (když je mimo kolo), zatímco baterie Yamaha má jediný port na baterii.
|
Nabíječka Bosch
|
Nabíječka Yamaha
|
Váha
|
<800g
|
800g
|
Doba nabíjení
|
3.5 hodiny
|
3.5 hodiny
|
Vstupní napětí (Volty)
|
220-240V
|
220-240V
|
Vstupní napětí (Ampéry)
|
1.5A
|
1.3A
|
Výstupní napětí (Volty)
|
32v
|
42v
|
Výstupní napětí (Ampéry)
|
4A
|
3,6A
|
Frekvence
|
50/60Hz
|
50/60Hz
|
Ventilace
|
Ne
|
Ne
|
Rozměry
|
190x86x54mm
|
200x100x70mm
|
Teplota při nabíjení
|
0 to 40 °C
|
0 to 45 °C
|
Síťový konektor
|
Ano
|
Ano
|
Výše uvedené orientační časy vyjadřují čas, který je potřeba pro nabití plně vybité 400Wh baterie. Obě nabíječky umí nabít baterii na cca 70 – 80% kapacity za 1,5 hodiny. Každá nabíječka může být použita s adaptéry DC i AC, například chcete-li dobít baterii v karavanu nebo v autě pomocí cigaretového zapalovače (adaptér se prodává samostatně).
Výkonný systém Bosch používáme v našich sportovně orientovaných modelech elektrokol. Použitá nábojová převodovka zajišťuje bezúdržbové komfortní řazení rychlostí a umožňuje optimální volbu převodového stupně i bez protáčení zadního kola.
Výkonný pohon Bosch pracuje při napětí 36 V v optimálním rozsahu otáček a působí tak s maximální účinností při silném protivětru. Po velmi krátkém zrychlení na rychlost 25 km/h se motor plynule a automaticky vypne. Dokonalou reakci hnacího systému na sílu šlapání a na požadovanou míru podpory zajišťují tři snímače: snímač rychlosti, snímač kadence šlapání a snímač točivého momentu. Ze získaných údajů se vypočítávají optimální parametry podpůrné činnosti motoru.
Díky umístění motoru uprostřed kola je těžiště kol se systémem Bosch umístěno v malé výšce nad vozovkou, což přispívá k příjemné jízdě. Bosch používá nejmodernější akumulátorové články LiIon, jež skýtají optimální kombinaci životnosti, počtu dobíjecích cyklů a účinnosti. V závislosti na použitém rámu kola se používá standardní akumulátor 36 V upevněný na dolní rámové trubce nebo akumulátor shodné kapacity s napětím 36 V upevněný na nosiči zavazadel. Praktickou nabíječku Bosch můžete díky jejím kompaktním rozměrům brát sebou na cesty.
Systém Bosch používá čtyři různé jízdní stupně, přičemž každý z nich má tři volitelné stupně podpory šlapání a skýtá tak široký výběr režimů podpory.
Díky vysokému počtu funkcí obslužný panel Bosh dalece překonává běžný cyklopočítač. Kromě stavu baterie, stupňů podpory a rychlosti zobrazuje rovněž zbývající vzdálenost.
Jízdní režimy
|
Pomocný stupeň
Řetěz / nábojovou převodovku
|
Jízdní situace
|
Dojezd pro 300 wh
|
Dojezd pro 400 wh
|
ECO
|
30% / 30%
|
Účinná podpora šlapání při maximální účinnosti
pro dosažení maximální dojezdové vzdálenosti
|
145 km
|
190 km
|
TOUR
|
100% / 90%
|
Rovnoměrná podpora, pro jízdy s větší dojezdovou vzdáleností
|
85 km
|
110 km
|
SPORT
|
170% /150%
|
Bezprostřední silná podpora šlapání pro sportovní jízdu ve volné krajině i ve městě (rozjíždění a zastavování)
|
65 km
|
85 km
|
TURBO
|
250% /200%
|
Přímá maximální a výkonná podpora šlapání až do nejvyšší kadence šlapání pro ambiciózní a sportovní jízdu
|
60 km
|
80 km
|
(Dojezdové vzdálenosti poskytl výrobce, tj. společnost Bosch)
Ovládací panel
|
Motor
|
Dálkové ovládání umožňuje neustálé držení řidítek
|
Centrální motor (bezkomutátorový stejnosměrný motor)
|
Zobrazení momentálního výkonu motoru
|
Snímač točivého momentu na ose šlapek
|
Režim odpojení - funkce měření rychlosti/vzdálenosti lze zobrazit i v případě, že je zařízení odpojené
|
Napětí 48 V
|
Podpora pomalé jízdy (do 6km/h)
|
Jmenovitý výkon 250 W
|
Dobíjení přehrávače mp3/mobilního telefonu
prostřednictvím rozhraní USB během cesty
|
Maximální výkon 500 W
|
Displej LCD se zadním osvětlením
|
Maximální točivý moment 45Nm
|
4 režimy podpory šlapání
![]() |
|
3 stupně podpory šlapání od 30% do 250%
|
|
Ukazatel stavu nabíjení
|
|
Momentální rychlost
|
|
Celkový počet kilometrů
|
|
Denní počet kilometrů
|
|
Průměrná rychlost
|
|
Odhadovaná dojezdová vzdálenost
|
|
Momentální podpora šlapání
|
|
Verze akumulátoru
|
Náboj
|
Napětí
|
Kapacita
|
Počet článků
|
Hmotnost
|
Počet nabití
|
Doba
Nabíjení
|
Max. dojezd
|
Originální Bosch 36 V / 8,3 Ah
k upevnění na rám
|
8,3 Ah
|
36 V
|
300 Wh
|
10S4P, 40 článků
|
2,5 kg
|
500
|
2,5 h
|
145 km
*
|
Originální Bosch 36 V / 11,1 Ah
k upevnění na rám
|
11,1 Ah
|
36V
|
400 Wh
|
10S4P, 40 článků
|
2,5 kg
|
500
|
3,5 h
|
190 km
*
|
Originální Bosch 36 V / 8,3 Ah
k upevnění na nosič
|
8,3 Ah
|
36 V
|
300 Wh
|
10S4P, 40 článků
|
2,5 kg
|
500
|
2,5 h
|
145 km
*
|
Originální Bosch 36 V / 11,1 Ah
k upevnění na nosič
|
11,1 Ah
|
36 V
|
400 Wh
|
10S4P, 40 článků
|
2,5 kg
|
500
|
3,5 h
|
190 km
*
|
* Údaj o dojezdové vzdálenosti vychází z údajů výrobce hnacího systému. Skutečná vzdálenost může být značně odlišná a vykazuje značnou závislost na různých činitelích, tj. na profilu jízdní trasy, na míře podpory šlapání, kadenci šlapání, na hmotnosti, atmosférických podmínkách atd.
Sportovní sortiment kol eBike je vybaven výkonným pokrokovým systémem BionX. Pro tento účel upravené součásti přehazovačky zajišťují plynulé přehazování.
Systém BionX má velmi přehlednou obsluhu. Úměrně síle, kterou působíte na pedály, podporuje systém vaše šlapání výkonem elektromotoru. V závislosti na síle šlapání se výkon systému zvětšuje nebo zmenšuje. Snímač točivého momentu na ose motoru analyzuje jednotlivá sešlápnutí pedálů a dynamicky určuje požadovaný přídavný výkon elektromotoru. Vaše síla je optimálně vyvažována v zájmu příjemného požitku z jízdy.
Nový velmi lehký nábojový motor kromě podpory šlapání zajišťuje rovněž generování elektřiny brzděním. Při stisknutí některé ze dvou brzdových pák nebo při použití některého ze čtyř stupňů dobíjecího brzdění motor začne kinetickou energii přeměňovat na elektrický proud, který bude použit k dobíjení baterie za jízdy. V závislosti na profi lu jízdní trasy a na cíleném využití dobíjecího brzdění lze dosáhnout prodloužení jízdní vzdálenosti až o 15%.
Díky zvýšenému napětí motoru 48 V, optimalizovaným elektronickým obvodům a magnéziovým ložiskům došlo k dalšímu zvýšení účinnosti a tím k prodloužení účinnosti a optimalizaci silového působení. Nově navržené devítistupňové špičkové vícekolečko (kazeta) zajišťuje svižné přehazování.
Nový výkonný akumulátor s napětím 48 V poskytuje maximální hospodárnost využití elektřiny. Pokrokové články LiMn vykazují kompaktnější rozměry a zvýšenou kapacitu a zajišťují optimální dojezdovou vzdálenost. Různé modely kola eBike používají různé akumulátory s různými kapacitami a montážními polohami. Nový nabíječ akumulátoru má velikost zdroje pro notebook a lze jej tedy brát sebou a používat jej k rychlému dobití.
Systém BionX disponuje čtyřmi stupni podpory šlapání a dobíjecího brzdění. Systém BionX se tak optimálně přizpůsobí momentálním potřebám každého cyklisty:
Stupeň
|
Stupeň podpory šlapání
|
Jízdní situace
|
Stupeň dobíjecího brzdění
|
Jízdní situace
|
1
|
50%
|
Jízda po rovině
|
1
|
Mírné klesání, vítr v zádech
|
2
|
100%
|
Stoupání, protivítr
|
2
|
Klesání, vítr v zádech
|
3
|
180%
|
Velké stoupání, silný protivítr
|
3
|
Sjezd
|
4
|
300%
|
Velmi strmé silnice
|
4
|
Strmý sjezd
|
Prostřednictvím uživatelsky přívětivého panelu nastavíte systém podle svého přání. Kromě funkcí cyklopočítače osvětlený displej LCD informuje o rychlosti, zbývajícím náboji akumulátoru a o předvoleném stupni podpory šlapání nebo dobíjecího brzdění.
Ovládací panel
|
Motor
|
Displej LCD se zadním osvětlením
|
PL 250 HT SL (HIGH TORQUE / SUPERLIGHT)
|
4 stupně podpory šlapání 50/100/180/300%
|
Nový vnitřek motoru zajišťuje vyšší teplotní stabilitu a delší životnost
|
4 stupně dobíjecího brzdění
|
Nové pouzdro motoru s vylepšeným unašečem vícekolečka (kazety) a zvýšenou tuhostí kola
|
Ukazatel stavu nabíjení
|
Přepracovaná softwarová optimalizace pro zvýšené nároky a vyšší účinnost/optimalizovanou spotřebu elektřiny
|
Momentální rychlost
|
Motor v náboji zadního kola (bezkomutátorový stejnosměrný motor)
|
Celkový počet kilometrů
|
Snímač točivého momentu na ose zadního kola
|
Denní počet kilometrů
|
Napětí 48 V / voltage level 48 V
|
Čas jízdy
|
Jmenovitý výkon 250 W
|
Průměrná rychlost
|
Maximální výkon 600 W
|
Momentální podpora šlapání
|
Maximální točivý moment 40 Nm
|
|
Kompaktní rozměry: průměr pouze 220 mm
|
Verze akumulátoru
|
Náboj
|
Napětí
|
Kapacita
|
Počet článků
|
Počet nabití
|
Hmotnost
|
Doba
nabíjení
|
Max. dojezd
|
Originální BionX 48V / 8,8 Ah k upevnění na rám
|
8,8 Ah
|
48 V
|
423 Wh
|
13S4P, 52 článků
|
min. 1000
|
3,5 kg
|
3-4 h
|
105 km*
|
Originální BionX 48V / 6,6 Ah k upevnění na rám - verze KTM
|
6,6 Ah
|
48 V
|
317 Wh
|
13S3P, 39 článků
|
min. 1000
|
2,6 kg
|
2-3 h
|
80
km*
|
Originální BionX 48 V / 8,8 Ah k upevnění na nosič
|
8,8 Ah
|
48 V
|
423 Wh
|
13S4P, 52 článků
|
min. 1000
|
3,6 kg
|
3-4 h
|
105 km*
|
Originální BionX 48 V / 6,6 Ah k upevnění na nosič
|
6,6 Ah
|
48 V
|
317 Wh
|
13S3P, 39 článků
|
min. 1000
|
2,7 kg
|
2-3 h
|
80 km*
|
* Údaj o dojezdové vzdálenosti vychází z údajů výrobce hnacího systému. Skutečná vzdálenost může být značně odlišná a vykazuje značnou závislost na různých činitelích, tj. na profilu jízdní trasy, na míře podpory šlapání, kadenci šlapání, na hmotnosti, atmosférických podmínkách atd.
Společně s průkopníkem odvětví eBike a výrobcem kvalitních a osvědčených elektrických pohonů
společnost KTM vyvinula nový sportovní pohon.
Systém motoru v náboji ZADNÍHO kola Panasonic disponuje třemi stupni podpory šlapání, jedním automatickým stupněm (střední stupeň podpory s poloautomatickou funkcí dobíjecího brzdění při jízdě v klesání) a pevně nastavitelným stupněm generátoru pro delší sjezdy. Funkce generátoru se dále automaticky spouští při každém zabrzdění ručními brzdovými pákami.
Informace: Funkce generátoru je aktivní pouze při rychlostech od 7 do 30 km/h! Přehledný displej se zadním osvětlením umožňuje výběr různých stupňů podpory šlapání a funkcí dobíjecího brzdění. Rotující kroužek v horní části displeje signalizuje návrat energie do systému. Dále se zobrazuje obdélník signalizující momentální výkon motoru.
Stupeň
|
Stupeň podpory šlapání
|
Jízdní situace
|
1
|
90% - eko-režim
|
Jízda po rovině
|
2
|
150% - standardní režim
|
Standardní stupeň podpory šlapání pro dostatečný výkon i ve strmějším stoupání
|
3
|
400% - režim vysokého výkonu
|
Velmi strmá stoupání, maximální síla
|
AUTO
|
Standardní
|
Doporučení; automatické dobíjecí brzdění při sjezdu ze svahu
|
Generátor
|
Maximální výkon dobíjecího brzdění
|
Pevný stupeň generátoru pro delší sjezdy
|
V tomto režimu systém používá střední stupeň podpory šlapání. Pokud jízdní kolo (při jízdě
ze svahu) zrychluje a na krátkou dobu stisknete brzdovou páku, dojde k aktivaci funkce nabíjecího brzdění a tato funkce bude aktivní až do sešlápnutí pedálů. Systém se automaticky pokusí o omezení zrychlování. Tato funkce je aktivní pouze při rychlostech 7 až 30 km/h.
VERZE AKUMULÁTORU
|
8,8Ah – 46,8V
Akumulátor na spodní rámovou trubku a akumulátor
na držák zavazadel
|
NÁBOJ
|
8,8 Ah
|
NAPĚTÍ
|
46,8 V
|
KAPACITA
|
412 Wh
|
POČET ČLÁNKŮ
|
52 článků 13S4
|
HMOTNOST
|
~ 3,6 kg
|
POČET NABITÍ
|
700
|
DOBA NABÍJENÍ
|
~ 4,5 h
|
MAX. DOJEZDOVÁ VZDÁLENOST
|
120 km*
|
* Údaj o dojezdové vzdálenosti vychází z údajů výrobce hnacího systému. Skutečná vzdálenost může být značně odlišná a vykazuje značnou závislost na různých činitelích, tj. na profilu jízdní trasy, na míře podpory šlapání, kadenci šlapání, na hmotnosti, atmosférických podmínkách atd.